Missie en visie

Het RvEC: onderwijs dat bij jou past

Het Roelof van Echten College is een christelijke scholengemeenschap in Hoogeveen. Wij bieden onderwijs aan voor ieder kind: van praktijkonderwijs tot en met gymnasium. Vanuit onze christelijke identiteit vinden we dat ieder kind recht heeft op goed onderwijs. Een succesvolle leerloopbaan voor ieder kind – dat is ons doel. We doen er daarom alles aan om ervoor te zorgen dat jij het onderwijs krijgt dat bij jou past. Of je nu heel goed kunt leren, of als je juist wat extra hulp nodig hebt – wij helpen je de beste plek te vinden.

Succesvolle leerloopbaan

Dat doen we op het moment dat je van de basisschool komt en je plek op onze school nog moet vinden. Want de stap van de basisschool naar het voortgezet is best spannend. We vinden het belangrijk dat je je snel thuis voelt. Daarom maak je al in groep 8 kennis met onze school en lopen oudere leerlingen met je mee in de brugklas om je wegwijs te maken. We zijn er voor je, ook als je na een tijdje kiest wat voor werk je wilt doen en welke vervolgopleiding je daarvoor nodig hebt. We willen dat je je goed voelt bij ons op school en dat je succesvol doorstroomt naar een geschikte vervolgopleiding of baan. Daarom hebben we verschillende brugklassen, kun je bij ons altijd overstappen naar een ander niveau en werken we samen met het mbo, het hbo, universiteiten en het bedrijfsleven.

Passend onderwijs

Het RvEC heeft op alle niveaus doorlopende leerlijnen. Dit betekent dat onze lessen aansluiten bij jouw kennis, vaardigheden en interesses. Samen met jou willen we het maximale uit jouw leerloopbaan halen. Geïnspireerd door onze christelijke normen en waarden werken we met jou aan vertrouwen in jezelf, in anderen, in het leven en in de toekomst.