Kansen voor elk talent

Op het RvEC hebben we oog voor toptalent. Blink je uit in een sport, ben je een creatieve ster of lever jij topprestaties op het gebied van leren? Wij helpen je om jouw talent te combineren met school. Samen leggen we de lat hoog!

Tijd voor school én talent

Bij ons kun je je diploma halen en toch op hoog niveau je talent ontwikkelen. Als toptalent krijg je extra faciliteiten. Bijvoorbeeld uitstel van huiswerk of toetsen, incidentele roosteraanpassingen of verlofregelingen. Maar het is ook gewoon hard werken, want je studieresultaten moeten voldoende zijn om mee te mogen blijven doen aan het toptalentenprogramma. Presteer je goed in de klas, dan kun je bijvoorbeeld tijd vrij maken voor optredens, exposities of voorstellingen als muzikant, kunstenaar of danser. Of je kunt op hoog niveau blijven sporten. Wist je dat we voor onze topvoetbaltalenten samenwerken met PEC Zwolle en HZVV? Voor de volleyballers werken we samen met Olhaco en voor tennistalenten met tennisschool Kilian, RSG Wolfsbos en TC Suthwalda. Hun trainers geven onze toppers iedere week les. Al vóór 9.00 uur. Lekker begin van de dag!

Talent voor leren

Heb jij een talent voor leren en wil je extra uitgedaagd worden? Dan is het Deltaproject misschien iets voor jou. Daarin leer je projectmatig en op een academische manier te werken. Hier maken we op dezelfde manier als bij de sportieve en creatieve toptalenten ruimte voor. Extra uitdaging en begeleiding op het gebied van leren vinden we belangrijk. Onmisbaar zelfs, want zonder speciale aandacht kunnen excellente of hoogbegaafde leerlingen vastlopen of onderpresteren. Dat vinden wij jammer. Daarom willen we je aanmoedigen en uitdagen om het beste uit jezelf te halen. Met ons Deltaprogramma helpen we je om een echte uitblinker te worden. Voor hoogbegaafde leerlingen is extra coaching, individueel en in kleine groepjes, mogelijk om je zo goed mogelijk in jouw leerloopbaan te begeleiden.

Wil je meer weten over de kansen voor toptalenten op het RvEC? Neem dan contact op met de contactpersonen: